Att vara viktig

torsdag 24 november 2011

BIA-mätning

BIA-mätning var det ja. Jodå den gick bra, över förväntan. De har en snäll våg på gymmet ;) En BIA-mätning betyder en hel del siffror. Tänkte jag skulle förklara en del:

Från förra mätningen har jag gått ner i fett (kilomässigt) men upp i muskler, precis så som jag vill ha det. Den total viktminskningen sedan förra mätningen är 1,6 kg och den totala viktminskningen är nu 16,5 kg.

Från förra mätningen har jag gått ner i fett (kilomässigt) men upp i muskler, precis så som jag vill ha det. Den total viktminskningen sedan förra mätningen är 1,6 kg och den totala viktminskningen är nu 16,5 kg. Mestadels av det är fett och ECM (bindväv mm.) Har gått ner lite i muskler kilomässigt men med tanke på att jag nu väger mindre så har jag procentuellt ökat min muskelmassa med 5% sedan starten på min hälsoresa.

Så här ser det ut sedan starten:

Vatten:
-2,3kg, +5,6%
Fett: -10,9 kg, -6,6%
ECM: -3,1 kg, +1,1%
Muskler: -2,5kg, +4,6%

Hur många centimeter som försvunnit totalt kan ni se i spalten till höger -->

Många värden har sedan starten "normaliseras. Fettprocenten är fortfarande lite för hög så det blir till att kämpa vidare ett tag till. Vattenmängden har normaliseras sedan starten och likaså ECM. Muskelmassan ligger över det normala. Ska verkligen blir kul att se hur siffrorna ser ut när jag nått mitt mål.

Tack vare BIA-mätningarna så orkar jag hålla ut, de ger mig en "kick". Jag bokar in (betalar) BIA-mätningarna i förväg så det finns inga ursäkter att inte gå dit och väga/mäta sig. Toppen för en som mig!

Fick även en förfrågan att komma och prata inför nästa grupp som ska gå det 8-veckorsprogram som jag började med i april. Blev väldigt glad över detta och det är något som jag gärna ställer upp och gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar