Att vara viktig

onsdag 6 april 2011

PRE-net program

Jag kommer kickstarta med ett två-månaders viktminskningsprogram (PRE-net)på stället där jag tränar. Att ha ett program med en kontrollfunktion varje vecka där man träffas passar mig utmätkt så här i början så jag inte fuskar, eller för den delen inte äter för mycket eller för lite.

Gillar att det PRE-net fokuserar på träning, tankesätt och dessutom använder sig av BIA-mätningar som ett mått på hur ens viktminskning går.

BIA-mätning:
Vad är då en BIA-mätning? Ja, det svaret hittar ni på den här sidan.
Det som är bra med dessa mätningar är att man ser varför man går ner i vikt, om man äter/tränar rätt eller fel. I vanliga fall när du ställer dig på en våg så vet du inte om du har gått ner vikt i fett, vatten eller muskelmassa. En BIA.-mätning ger dock svar på tal :)

PREnet-programmet
Det underlättar att äta shakes/soppor under den första tiden av programmet. Mängden man ska äta räknas utifrån de BIA-mätningar som görs. Man tar då reda på om man får i sig tillräckligt mycket näring beroende på hur mycket man tränar, hur mycket muskler man har etc. Det är nämnvärt att berätta att man inte behöver ta dessa soppor vilket tyder på att viktminskningsprogrammet är nyttigt ur flera perspektiv än måltidsersättningen.

Jag själv har valt att kickstarta igång programmet med en vecka med enbart shakes. Efter det byter jag allteftersom ut shakes mot riktiga måltider. Detta till skillnad från andra "dieter" som exempelvis Xtravaganza där man "går på soppor" betydligt längre vilket jag inte alls gillar eller stödjer. Det är ju ändå maten man ska lära sig att handskas med och då lär man ju äta den, om ni förstår vad jag menar. *ler*.

Mer information om PRE-net och BIA-mätningar kommer ni att få under bloggandet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar