Att vara viktig

måndag 18 april 2011

Frågetecken

Andra mötet med vår kursansvarige idag vilket innebär BIA-mätning nummer två! Jag är riktigt nyfiken på hur det har gått resultatmässigt de här 13 dagarna som jag gått programmet.

Har en del frågetecken som jag vill räta ut idag gällande maten. Jag veta att jag ska äta enligt tallriksmodellen, men inte riktigt hur mycket. Alla recept i boken bygger på ca 100gr kött. Detta mättar inte rikigt tycker jag. Jag har nog ätit mer än så de senaste måltiderna. Enligt boken ska vi även äta efter de rekommendationer som fås genom resultatet av en BIA-mätning. Dvs. att man kan utläsa hur mycket energi kroppen ska ha och hur energifördelningen ska se ut för en måltid. Denna info har jag inte fått ännu men hoppas på att få det idag eftersom det nu är andra BIA-mätningen totalt sett, men första mätningen sedan jag faktiskt påbörjade programmet.

Jag som har kört GI ett tag innan detta äter säkert för mycket kött men för lite kolhydrater, om jag ska vara ärlig. Men vi får se :)

Resultatet kommer senare under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar