Att vara viktig

måndag 18 april 2011

BIA-mätning 2

Yes!!!

Jag har gått ner 4,1 kg i vikt varav 2,1 kg är rent fett! Två margarinpaket! Resterande är vatten 1,2 kg och muskler/cellulär massa på ca 1 kg. Jag visste att en del av viktminskning skulle bero på att jag "förlorat" vatten de här första två veckorna. Men jag trodde det skulle vara mer vatten och mindre fett. Det bidde en glad överraskning :)

Har ju börjat träna mer nu. Och även fast muskelmassan har minskat (i vikt sett) så har ändå högre muskelmassa procentuellt än förra gången. Detta pga av jag nu har en mindre totalvikt då jag förlorat 2 kg i fett.

Men vet ni, nu vankas det påskafton och 60års firande av pappsen. Prövningarnas prövning säger jag bara! Jag måste träna riktigt, riktigt duktig denna vecka och även veckan efter påsk så att BIA-mätning nummer tre också visar fina reultat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar