Att vara viktig

tisdag 6 november 2012

Men hej igen!

....här har det ekat tomt och det har hänt en del i livet sedan sist :)

  • Har till exemel gått och blivit fru! Efter ett underbart brölllop på Gotland i somras :D
  • Har ett nytt jobb sedan juni som jag nu blivit varm i kläderna i.
  • Har hunnit utforskat Rom med min man under en hel vecka. En underbar bröllopsresa!
Dock har träningen halkat efter. Jag körde hårt hela våren och hela sommaren, fram till bröllopet av någon konstig anledning, *ler*. Sega höstmånaderna september och oktober innehöll  ingen frekvent eller bra träning alls. Framför allt var det väldigt lite träning.Nu efteråt får jag se det som en liten vila för kroppen och att enrgi gått åt till jobbet. Dock kan jag se vår smekvecka som en träningsvecka eftersom vi gick mååånga miloch fleeera timmar om dagen i Rom ;o)

Nu, november månad, har jag satt igång på allvar igen. Mycket tack vara att gymmet började en novemberutmaning som jag hoppade på. Tack "Sensia", det var precis vad jag behövde just nu! :D

"Målet med utmaningen är att du mellan 1-30 november ska ha utfört 10.000 repetitioner av träningsaktivitet/rörelse som du väljer själv. Rekommendationen är att fördela repetitionerna mellan armhävningar/situps/knäböj. Enkelt är att komma ihåg, 111 av varje/dag (Dvs. 333 repetetioner/dag)."

Idag är det 6:e dagen, lite extra motigt då man skapat sig lite träningsvärk. Men träningsvärk är ju faktiskt lite skönt. Dallret känns liksom lite mer fast då ;P

November månad "so far":
1/11 Tors: 10.000 utmaningen (333 reps.)
2/11 Fre: 10.000 utmaningen (333 reps.), Promenad  60 min
3/11 Lör: 10.000 utmaningen (333 reps.), promenad 90 min
4/11 Sön: 10.000 utmaningen (333 reps.), Promenad elljusspår 9 km
5/11 Mån: 10.000 utmaningen (333 reps.), Innebandy 60min
6/11 Tis: 10.000 utmaningen (333 reps.), kanske en promenad (Dagen har ju bara börjat)

...och många dagar kvar är det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar