Att vara viktig

fredag 2 september 2011

BIA-mätning

Idag har jag gjort första BIA-mätningen efter semestern. Jag var riktigt nervös innan ska ni veta. Jag unnade mig faktisk både det ena och det andra under semestern i slutet av juli och halva augusti. Men vet ni? Det gick vägen ändå! Jag tror jag har fått ett annat synsätt nu och framför allt så tränar jag mycket mer än vad jag gjorde innan viktminskningsstarten.

Sedan starten den 6:e april har jag nu gått ner 13,9 kg. Målet kommer allt närmre och det är minst lika roligt att resultatet syns genom att mäta sig med ett måttband. Jag vet att tjatar om detta måttband, men det är värt att använda då man lätt kan stirra sg blind på vågen annars, vilket inte alltid är rätt :)

Vad: (-3 cm)
Ovanför knä: (-5 cm)
Lår: (-5 cm)
Rumpa: (-7 cm)
Mage: (-7,5 cm)
Under byst/över ryggen: (-7,5 cm!)
Överarm: (-3 cm)

Detta betyder att jag är i stort behov av BH'ar! *skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar