Att vara viktig

tisdag 7 juni 2011

Utomlandsresa medmera

Det här kommer bli intressant, vad kommer dagens BIA-mätning att visa?!Det var nästan fyra veckor sedan den sista mätningen och jag har på dessa fyra veckor nästan inte tränat på två av dem och på en av dessa fyra veckor så åt jag inte pulver/nyttig mat över huvudtaget. Varför dådå, jo på grund av en alldeles jättehärlig utomlandsresa till Turkiet med en vän :)

Turkietresan, som var en sol-bad-relax-semester för övrigt, blev inte den mest matvänliga resan. Jag försökte tänka nyttigt men det var inte lätt. Har svårt för att äta färska grönsaker så som att beställa in en sallad, utomlands. Detta pga de bakterierna som kan finnas och vem vill ha en dålig mage utomlands ;) Men frukten var awsome! Det blev frukt med skal naturligtvis ;) Under resan åt jag mitt livs godaste honungsmelon!

Under veckan blev det något glas vin och några kalla öl. Luncherna och middagarna var oftast med strips, vitt bröd och god sås.Men det var gott med något salt i värmen. Någon glass och någon läskande drink bidde det naturligtvis vid poolkanten också. Men vet ni, jag kunde lätt ha druckit fleramassorjättemånga drinkar om dagen och lika gärna en glass om dagen. But I did not :) Men av det onyttiga jag åt så njöt jag till fullo av det. Jag syndade/fuskade inte utan jag hade semester och njöt av det, *ler*. Ja, det är så man får se på saken.

Jag blev dock förundrad över hur "lätt" det var att börja äta korrekt när jag kom hem igen. Vilket var ett måste och en vilja så att utomlandsgoda maten inte fick fäste och frambringade de gamla, mindre bra, matvanorna igen.

Jag tror BIA-mätningen går bra idag. Jag kanske inte har gått ner så mycket som önskat på fyra veckor. Men att inte ha gått upp i vikt efter en semester är ett stort framsteg för mig. Större än viktminskningen i sig!

Återkommer med BIA-resultat om ett par timmar :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar