Att vara viktig

onsdag 6 april 2011

Vara viktig

Hej! Jag heter Sara och är 31 år.

Att vara viktig:
Många betyder allt för mig, även jag betyder mycket för många. Jag har en underbar familj, härliga vänner och en kärlek/livspartner som jag inte vill vara utan. Bor i ett underbart litet hus och känner mig allmänt trygg och tillfreds i tillvaron. Dock så vill jag ta tag i ett mål jag har. Att gå från viktig överviktig till viktig normalviktig.

Varför vänta?
Varför vänta "tills på måndag".Eller efter det där kalaset, eller den där tjejfesten som är om en vecka. Eller förresten, snart är det ju påsk så då kör jag igång efter påskhelgen för man äter ju ändå en massa god mat då... Ja, tänk vad bra människan (läs "jag") är på att komma med "ursäkter" i vardagen. Det finns bara idag-dagar. Det är idag det gäller för desto lättare blir morgondagen :)

Så vet ni? Jag sätter helt enkelt igång idag trots påsk och kommande födelsedagar inom familjen. Jag tänker inte lura mig själv längre. Om jag uppfyller mitt mål kommer jag bli få ett bättre, gladare jag! Varför vänta med det liksom?! Förhoppningsvis lär jag mig under tiden hur min kropp och mitt tankemönster fungerar i olika situationer så att jag inte kan lura in mig själv i dåliga vanor igen. Älskad är jag alltid, det vet jag och det känner jag. Men det är minst lika viktigt att älska sig själv :)

Jag ska nu "vikta" mig själv genom motion, mindfulness och sunda matvanor. Jag kommer kickstarta det hela med hjälp av ett två-månaders viktprogram på stället där jag tränar. Allt för att inte kunna "smita" undan.

Denna blogg kommer fungera som dagbok, andrum, planeringskalender mm. Kanske är det fler som vill ta tag i vikt-och motionsbiten inför den kommande sommaren? Ni är väldigt välkomna att hänga på. Motivation och inspiration mår vi alla bra av, jag hoppas att denna blogg inte bara ger mig vilja och stöd, utan kanske också är till hjälp för någon annan där ute.

Psst! Ni kan även följa mig på Twitter "komiform".


Men då kör vi då! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar