Att vara viktig

lördag 9 april 2011

Snart halvvägs!

Vi började lördagen med 45 minuters promenad längst med ån. Solen sken i ansiktet och fågelkvitter hördes överallt. Även fiskmåseskri och hackspette-hack ;). Ja,en helt okej morgon om ni frågar mig. Denna promenad måste bara göras fler gånger!

Lite ont i huvudet på slutet bara, törstig och med blodsockret nere i fotknölarna antar jag. Inte så konstigt egentligen då jag bara intar flytande och idag går in på min fjärde dag med shakes. Men nu är jag i all fall snart halvvägs genom shake-veckan! Heja mig!

Har nyligen ätit frukost. Svart kaffe och en jordgubbs-shake. Ja, jag drack svart kaffe, ni som känner mig vet att jag inte är ett fan av det. Men idag smakade det "ok" i brist på annat. Men nu är jag snart halvvägs genom shake-veckan i alla fall!

Denna dag blir nog tuff. Svårt att sitta hemma en lördag med sug efter det ena och det andra. Men det blir till att sysselsätta sig. Ja, igår gjorde jag till exempel om i vardagsrummet, bytte färgtema helt och hållet! Fick med mig älskling ut på IKEA för att köpa en ny vardagsrumsmatta. Jag kommer nog att fortsätta inredandet idag. Jag ska nog ner på stan och se om jag hittar någon inredningspryl (läs "kudde") som passar i soffan. Nog för att vi säkert redan har 7-8 kuddar i soffan redan men nu är jag är ute efter en speciell färg, *skratt*.

Ja, det är någonting speciellt med Sara och kuddar. Kan aldrig få för många ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar