Att vara viktig

tisdag 12 april 2011

Sista dagen på vecka 1

Idag är det sista dagen med enbart shakes. Det har med andra ord gått snart en hel vecka sedan jag påbörjade programmet. Har gått över förväntan även om det bitvis varit jobbigt. Haft en del huvudvärk och humöret var svajigt där ett par dagar. Men detta har lagt sig nu. Jag antar att "start"shakerna gjort sitt :O). Nu ska jag byta till andra shakes som man till skillnad från de första får blanda ut med mjölk eller fil :) Nu kan jag även äta olika varma PREnetsoppor.

Nu kommer mina dagar ett tag framöver se ut så här:

* Frukost (PREnet BAS shake/fil eller PREnet soppa)
* Mellanmål (Frukt el. grönt)
* Lunch (PREnet BAS shake/fil eller PREnet soppa)
* Mellanmål (Frukt el. grönt)
* Middag - Tillagad mat enligt tallriksmodellen (50% Grönt, 25% Kött, 25% Pasta/Ris/Potatis. Helst GI-vänligt då.)
* Kvällsmål (Frukt el. grönt)

Till detta ska jag helst dricka osötade drycker (vatten, te, kaffe) så som jag gjorde under den första fasen. Skillnaden är att jag i morgon tex får dricka kaffe med mjölk i vilket jag verkligen gläds över! Ja, man får även dricka lightläsk och exempelvis FUNligt saft, även om de inte rekommenderar det då det kan sätta igång hungerkäsnlor och insulinkänningar i kroppen. Men det är inte förbjudet.

Gissa om jag ska dricka en PepsiMax till middag på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar