Att vara viktig

tisdag 21 juni 2011

2,5 månad har nu gått

Dags att göra BIA-mätning idag, alltid lika spännande! Jag tror/vet jag har minskat i vikt men vet inte hur mycket som är fett/muskler/vatten. Det är det som är intressant med en BIA-mätning :)

Jag har tränat, men kanske inte lika mycket som vanligt och jag har även varit på resande fot, om dock en dålig "bortförklaring". Har varit på fest där det bidde god mat och dryck. Trots det så känns det bra i kroppen och jag märker skillnad på mina kläder. Jag kan nu unna mig saker ibland utan att spåra ur. Nu äter jag det gott samvete och jag och min kropp klarar av det. Det visar ju vågen :)

Resultat BI-mätning 4:
-2,3 kg på två veckor. Denna gång var det mestaldes vatten dock. Men det kunde komma sådana veckor sa konsulenten. Dessutom bör det nämnas att under de två senaste BIA-mätningarna har jag haft "lingonveckan" vilken betyder mer vätska i kroppen om man är jag. Denna gången var jag förskonad från det vilket kanske är en förklaring, vad vet jag.

Muskelprocenten har dock ökat en aning igen, gött! Den ligger på härliga 41% vilket jag är helnöjd med! :D

Måttat
Eftersom det är BIA-mätning (nr.4) idag så är det också dags för den vanliga mätningen med måttband som jag brukar göra själv här hemma.

Vad: (-2,5 cm)
Ovanför knä: (-4 cm)
Lår: (-4 cm)
Rumpa: (-5 cm)
Mage: (-5,5cm)
Under byst: (-4,5 cm)
Överarm: (-2 cm)

Totalt antal centimeter fr.om 6/4: -27,5 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar