Att vara viktig

torsdag 5 maj 2011

Träning

Det går bra med träningen också, har äntligen kommit igång på riktigt. Trots lite småkrämpor som exempelvis ett ömmande lår/höft. Vet inte vad det är men det kommer och går.

Jag och min sambo är ute och går en hel del vilket är både skönt och bra för kroppen. Vi införskaffade bra trekkingskor förra sommaren vilket har varit guld värt efrtsom vi går en del i skog och mark. I år har jag köpt bra springskor och ett par sulor till mina vardagsskor. Allt för mina fötters skull och för att få så bra förutsättningar som möjligt för skonsam träning.

Om 1,5 timme ska jag gå iväg på Zumba! Har varit på det en gång tidigare, en prova på klass. Idag är det på "riktigt". Det är bara släppa loss, bli svettig och lyssna på härlig rytmisk musik. Jag ser verkligen fram emot det! Tur att jag lyckades boka passet eftersom det oftast brukar vara fullt vilket jag kan förstå.

Dagens ord: "Den bästa träningen är det träning som faktiskt blir av"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar